1. Optimizarea pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimisation)
Optimizarea pentru motoarele de căutare, sau SEO, este, fără îndoială, cel mai important lucru pe care îl poti face pentru a-ți promova site-ul. Cu mai mult de 2 miliarde de site-uri web pe internet și mai multe fiind create în fiecare secundă, exista riscul ca site-ul tău să se piardă în oceanul de conținut dacă nu-l faci prietenos pentru motorul de căutare.
Mii de ghiduri online gratuite te pot ajuta să iți îmbunătățești SEO în site-ului tău, așa că nu ai neapărat nevoie de buget pentru optimizare. De cele mai multe ori, poți rezolva singur majoritatea problemelor SEO de pe site-ul tău cu câteva optimizări simple. Pentru performanțe superioare ale optimizării SEO ai alternativa de a angaja un profesionist care, pe baza experienței proprii și a planurilor tale de promovare, îți poate adduce site-ul în poziții favorabile in rezultatele motoarelor de căutare pentru frazele cheie dorite.
Pentru optimizarea SEO a site-ului tău web, există două lucruri principale de care trebuie să fii conștient: SEO on-page și off-page.
SEO pe pagină (On-page SEO) este, așa cum te-ai aștepta, tot ceea ce poți vedea pe site-ul tău. Aceasta acoperă lucruri precum textul site-ului, imagini, videoclipuri, meta descrieri, design responsive și chiar modul în care este structurat site-ul tău.
SEO în afara paginii (Off-page SEO), se referă la ceea ce se întâmplă în culise. Acesta acoperă aspecte ale site-ului tău, cum ar fi cine trimite traffic spre acesta, ce autoritate are, și implicarea pe care o obține de la vizitatori.
Optimizarea pentru motoarele de căutare este una dintre modalitățile cele mai rentabile de a-ți promova site-ul web, deoarece, deși va trebui să faci ajustări din când în când, această metodă generează în mare parte trafic fără prea mult efort odată ce totul a fost optimizat. Cu toate acestea, ar trebui să știi și că poate dura luni pentru a vedea rezultatele acestei metode, așa că nu te aștepta la o remediere rapidă. Întreținerea și extinderea optimizarii SEO sunt recomandate pentru pastrarea și îmbunătățirea rezultatelor.
2. Blogging invitat (Guest blogging)
Blogging-ul pentru oaspeți este o modalitate prea puțin utilizată – dar foarte eficientă – de a crea link-uri către noul tău site web. Cu această metodă, scrii postări pentru oaspeți pentru un blog cu autoritate din industria ta (sau unul adiacent) pentru a-ți prezenta expertiza. Cu fiecare postare de oaspete care trimite înapoi la site-ul tău cel puțin o dată, vei putea direcționa traficul de la o sursă de renume înapoi către noul tău site web.
Indiferent dacă ai o afacere nouă sau te ocupi de marketing, s-ar putea să-ți fie dificil să obții o postare pentru oaspeți pe anumite site-uri web, fără efortul de a-ți crea și acolo o bună reputație. Având în vedere că scrierea postărilor pentru oaspeți pentru alte publicații era o tactică SEO extrem de populară, multe site-uri fie verifică atent oaspeții care crează conținut pentru ele, fie nu acceptă deloc trimiteri.
Aspectul crucial de reținut în legătură cu blogging-ul pentru invitați este că este mai puțin despre SEO și mai mult despre construirea de relații, atât cu editorul, cât și cu publicul tău. Dacă poți să construiești o relație cu un editor și să contribui în mod regulat cu conținut nou, acest lucru nu doar va genera trafic către site-ul tău web, dar te va ajuta și să construiești contacte în industria ta.
3. Marketing de conținut (Content marketing)
Marketingul de conținut este o modalitate excelentă de a promova site-ul, deoarece îmbunătățește SEO și generează conținut relevant pe care publicul tău îl va considera util. O concepție greșită des întâlnită este că pentru a face marketing de conținut, trebuie să ai un blog, dar asta nu este neapărat adevărat. În timp ce blogurile reprezintă cea mai popular metodă de marketing de conținut, poți produce videoclipuri, poți crea un podcast sau chiar să începi un buletin informativ despre ceva legat de munca ta.
Cu marketingul de conținut, cel mai important lucru de reținut este trebuie să creezi conținut util, de interes sau distractiv pentru publicul dvs. Cel mai bun mod de a te asigura că răspunzi la întrebările pe care le au oamenii este să faci o mulțime de cercetări de cuvinte cheie înainte de a începe.
Dacă nu ai bugetul necesar pentru a plăti pentru un specialist SEO sau instrumente SEO, pentru a efectua cercetări de cuvinte cheie pentru dvs., o resursă gratuită excelentă este AnswerThePublic.com. Căutând cuvântul sau expresia aleasă de tine, AnswerThePublic îți va arăta diferite întrebări, afirmații și căutări bazate pe locație pe care utilizatorii le-au introdus în motoarele de căutare. Acest lucru te asigură că răspunzi, prin conținutul pe care îl creezi, unei nevoi reale ale clienților.
Cu toate acestea, marketingul de conținut este o metodă de promovare care nu funcționează izolat. Pentru a profita la maximum de marketingul de conținut, va trebui să te asiguri că lucrezi la strategia SEO a site-ului tău și să își promovezi conținutul prin alte canale, cum ar fi rețelele sociale sau publicitatea plătită. De asemenea, ar trebui să te asiguri că produci continuu conținut nou, astfel încât clienții tăi să aibă un motiv să revină în continuare.
4. Rețele sociale (Social media)
Rețelele de socializare sunt cea mai cunoscută metodă gratuită de promovare a site-urilor web noi. Platforme precum Facebook, Twitter și Instagram au miliarde de utilizatori fiecare și este ușor să vă conectați cu alte afaceri locale și să vă promovați propria activitate prin aceste platforme.
Cu toate acestea, înainte de a începe cu rețelele sociale, ar trebui să vă gândiți care este vocea mărcii dvs., către cine faceți marketing și la ce public țintă încercați să ajungeți. Iată un rezumat rapid al platformelor pe care trebuie să le luați în considerare, precum și pentru ce fel de afaceri sunt bune:
Facebook: Un bun polivalent atât pentru companiile B2B, cât și B2C, indiferent de adresabilitatea serviciilor. Facebook are cea mai mare bază de utilizatori, așa că este bine să postezi actualizări regulate despre afacerea ta.
Twitter: Bun pentru companiile B2C care se pot promova cu declarații scurte și rapide. Cel mai bun pentru a partaja linkuri, pentru a crea conversații și pentru a te conecta cu publicul tău.
Instagram: Excelent atât pentru B2B, cât și pentru B2C. Cea mai bună platformă de utilizat dacă munca dvs. este foarte vizuală sau dacă doriți să ajungeți la adulții mai tineri ca public principal.
Reddit: Cel mai bun pentru B2C, dar este nevoie de timp pentru a progresa. Înainte de a începe să vă promovați site-ul pe Reddit, veți fi de așteptat să vă alăturați conversațiilor pe subreddit-uri (forumuri de interese specifice) și să distribuiți link-uri către site-ul dvs. doar acolo unde este necesar.
LinkedIn: Cel mai bun pentru B2B. Adesea folosit ca platformă hibridă de socializare și blogging, așa că este excelent pentru a ajunge la alți profesioniști și pentru a vă prezenta expertiza.
Dacă aveți un buget disponibil pentru promovarea site-ului dvs., atunci Facebook Ads este ideal pentru a vă promova site-ul prin intermediul rețelelor sociale. Prin Facebook Ads, aveți la dispoziție o gamă largă de opțiuni de direcționare, ceea ce ușurează restrângerea publicului țintă. Puteți chiar să alegeți să vizați utilizatorii care urmăresc anumite alte pagini sau sunt prieteni ai urmăritorilor dvs. actuali.
5. Marketing prin e-mail (e-mail marketing)
Dacă sunteți în căutarea unei metode încercate și testate de promovare directă către clienții dvs., atunci marketingul prin e-mail este o opțiune excelentă. Odată ce ați pus site-ul în funcțiune, este ușor să începeți o campanie de marketing prin e-mail și sunt disponibile multe servicii de marketing prin e-mail pe care le puteți utiliza gratuit sau cu un buget limitat.
Un avantaj al marketingului prin e-mail este că utilizatorii nici măcar nu trebuie să vă fi vizitat site-ul web pentru a vă înscrie la buletinul informativ prin e-mail, așa că puteți începe să vă promovați noul site înainte de a fi lansat. Majoritatea serviciilor de marketing prin e-mail vă vor permite să partajați o adresă URL de înregistrare cu adepții dvs., astfel încât aceștia să se poată abona la lista dvs. de e-mail fără a fi nevoie să vă viziteze site-ul.
Iată câteva idei despre cum puteți folosi marketingul prin e-mail pentru a vă promova noul site web:
- Setați un temporizator de numărătoare inversă pentru lansarea site-ului dvs. web, cu un e-mail la fiecare câteva zile, prezentând extrase din conținutul ce urmeaza a fi publicat, sau subiectele pe care urmeaza să le abordați
- Trimiteți un cupon tuturor utilizatorilor care se înscriu la lista dvs. de e-mail înainte de lansarea site-ului dvs
- Invitați utilizatorii la o “vânătoare de comori” – provocați-i să găsească un articol ascuns pe site-ul dvs., câștigătorii primind un premiu sau o reducere la produsele dvs.
- Distribuiți prima dvs. postare pe blog de îndată ce site-ul dvs. se lansează
Și odată ce site-ul dvs. este live, puteți integra înscrierile prin e-mail în designul web, astfel încât noii vizitatori să poată primi actualizări despre afacerea dvs. De exemplu, puteți integra cu ușurință automatizarea de marketing prin e-mail de la Mailchimp în designul dvs. Webflow fără încorporare HTML sau scripturi adăugate. Subiectul GDPR trebuie tratat cu mare atenție având în vedere natura personală a datelor ce urmeaza să le stocați.
6. Compania mea pe Google (Google My Business)
Dacă afacerea dvs. se bazează pe traficul local sau dacă doriți să generați mai mult trafic local pentru site-ul dvs., Compania mea pe Google este o necesitate.
Crearea unui profil Compania mea pe Google este gratuită, ușoară și vă face afacerea mai ușor de găsit atunci când oamenii fac căutări bazate pe locație. Cu un profil de companie, puteți atașa noul site web la alte informații despre afacerea dvs., cum ar fi programul de lucru, detaliile de contact și locația dvs., astfel clienții vor identifica mai ușor afacerea Dvs. printre rezultatele motorului de căutare.
Unul dintre lucrurile grozave despre Compania mea pe Google este că puteți vedea cum interacționează utilizatorii cu profilul dvs. de companie, astfel încât să vă puteți schimba cu ușurință strategia de promovare dacă aflați că nu generează atât de mult trafic pe cât ați sperat.
7. Quora
Dacă sunteți un utilizator obișnuit de internet, atunci probabil că știți deja despre Quora din cauza cât de des apare în rezultatele căutării. Deși Quora poate părea uneori spam, este un loc surprinzător de bun pentru a vă promova noul site web.
Pentru cei dintre voi care nu sunt familiarizați cu Quora, acest site web permite utilizatorilor să posteze întrebări pentru a răspunde comunității. Deoarece acest site este atât de popular atât cu utilizatorii, cât și printre oamenii care își comercializează afacerea, rezultatele Quora tind să fie afișate pe prima pagină a Google pentru căutări de cuvinte cheie cu coadă lungă.
Motivul principal pentru care Quora este considerat spam este că este un loc bun pentru promovarea afacerii dvs. Și, ca și în cazul majorității celorlalte căi promoționale, odată ce ceva se dovedește a fi de succes, veți avea întotdeauna roboți și agenți de marketing de calitate scăzută care îl folosesc fără nicio grijă pentru valoarea pe care o aduce utilizatorului.
Dacă utilizați bine Quora, este un instrument promoțional excelent pentru a vă promova site-ul web și pentru a vă prezenta expertiza și poate fi un instrument excelent de distribuție pentru strategia dvs. de marketing de conținut. Tot ce trebuie să faceți este să vă creați un cont și să începeți să răspundeți la întrebări legate de industria sau de nișa dvs., amintindu-vă să vă conectați înapoi la site-ul dvs. la un moment dat în răspunsul dvs. Aceasta ar putea fi un link către o postare de blog în care ați răspuns deja la întrebarea cuiva sau un link către pagina Despre noi pentru a le arăta altor utilizatori ce calificări aveți.
8. Comunități și agregatori online
Există zeci de comunități online care vă permit să postați conținut pe site-ul lor. De exemplu, zilnic mii de oameni vizitează Product Hunt pentru a găsi produse noi și în tendințe. Postarea site-ului dvs. pe Product Hunt este o modalitate excelentă de a pune mingea în funcțiune în mod organic.
O altă comunitate grozavă care vă permite să postați conținut pe, similar cu Reddit, este Hacker News. Acesta este un loc minunat pentru a împărtăși informații despre ceea ce se întâmplă în tehnologie și comunitatea dezvoltatorilor. De fapt, unii dintre primii utilizatori Webflow au venit dintr-o postare Hacker News făcută de fondatori.
Pe lângă comunitățile online, există și multe agregatoare media diferite în care puteți posta. Aceste site-uri web se concentrează pe crearea unui director de conținut legat de o anumită nișă. De exemplu, Designer News permite utilizatorilor să partajeze public link-uri legate de design.
Lucrul minunat despre comunitățile online și agregatorii media este că sunt ușor de postat, vă pot oferi un link înapoi către site-ul dvs. și, dacă postările dvs. includ conținut care este util, acesta are potențialul de a fi partajat.
9. Publicitate cu plata pe clic
Publicitatea cu plata-pe-clic, sau PPC, este o modalitate ușoară de a vă promova site-ul web, chiar dacă aveți doar un buget mic cu care să lucrați. Marketingul digital în acest fel ar putea fi unul dintre canalele mai tradiționale, dar rămâne răspândit, deoarece este o modalitate excelentă de a construi trafic pe site, precum și de a viza anumite demografii.
Google AdWords, cea mai cunoscută platformă de publicitate PPC, este un loc minunat pentru a începe cu publicitatea PPC. Cu Google AdWords, puteți crea rapid reclame în jurul cuvintelor cheie pe care le-ați găsit prin cercetarea cuvintelor cheie și veți plăti pentru acea publicitate numai atunci când un utilizator face clic pe link.
Cu toate acestea, nu există o sumă stabilită pe care o veți plăti cu Google AdWords. Când difuzați un anunț prin această platformă, acesta este intrat într-o licitație automată care are loc ori de câte ori un utilizator caută cuvântul dvs. cheie. De obicei, agentul de publicitate care oferă mai mult pe clic va câștiga, dar poziționarea anunțului (sau locul în care apare în rezultatele căutării) va fi determinată de alți factori, cum ar fi relevanța cuvintelor cheie, rata de clic (CTR) și generalul dvs. performanța publicitară.
Dacă aveți un buget strict de publicitate de îndeplinit, atunci puteți configura cu ușurință Google AdWords, astfel încât, odată ce ați cheltuit bugetul pentru o anumită perioadă, anunțurile dvs. să nu fie introduse într-o altă licitație până când acea perioadă nu se reînnoiește. Deci, nu trebuie să vă faceți griji că veți cheltui bani la nesfârșit cu puțin control.
Pentru o afacere mică care dorește să investească capital în distribuție, Google AdWords este una dintre cele mai bune modalități de a vă promova site-ul sau blogul.
10. Giveaways
În cele din urmă, cadourile sunt una dintre cele mai bune modalități prin care afacerea dvs. poate construi un raport cu clienții dvs. în timp ce vă promovați site-ul. În timp ce cadourile pot fi adesea văzute ca un truc ieftin pentru a genera trafic pe site-ul web, ele sunt o modalitate excelentă de a-i determina pe oameni să se intereseze de produsele tale, de a genera interes pentru site-ul tău web și chiar de a face conexiuni cu alte industrie.
Lucrul cheie de reținut cu cadourile este că o faci în scopuri de marketing. Deci, trebuie să genereze o rentabilitate pozitivă a investiției (ROI) pentru ca ei să merite. Când vă concepeți un cadou, ar trebui să aveți în vedere acest lucru atunci când alegeți un produs sau un serviciu pe care să îl oferiți ca premiu.
În același mod, trebuie, de asemenea, să faceți ca costul de intrare să fie egal sau mai mic decât valoarea percepută a premiului, altfel clienții nu își vor face timp pentru a intra în giveaway. Asigurați-vă că regulile sunt clare de la început, astfel încât să nu vă confruntați cu probleme mai târziu. Dacă obiectivul final este de a genera trafic pe site, atunci faceți ca intrarea să coste ceva legat de acest lucru. Aprecierea unei anumite pagini de Facebook, abonarea la un buletin informativ prin e-mail sau chiar vizitarea unei anumite pagini de destinație sunt costuri comune de intrare care ajută la creșterea traficului pe site. Este important să organizați un giveaway concentrat pe obiectivele pe care doriți să le atingeți. Având în vedere că doriți ca oamenii să vă viziteze site-ul web, acesta ar trebui să fie „centrul” al ofertei dvs. și locul în care oamenii merg pentru a investiga toate detaliile. Când se termină, vei descoperi că ai un număr bun de adepți noi care abia așteaptă următorul giveaway.